OTTO JINDRA

    Narozen v Chlumci-Pilařově u jihočeské Třeboně 18.3.1886. Po absolvování  reálného gymnázia byl odveden a složil zkoušky v kadetní škole pro dělostřelectvo. Před válkou sloužil u několika dělostřeleckých jednotek a složil kurs pro horské dělostřelectvo. Začátek války prožil jako velitel dělostřelecké baterie, později jako pobočník velitele horského dělostřeleckého pluku č. 14 v Haliči kde se zúčastnil první a druhé bitvy o Lvov. Již 10. září 1914 je však přeložen k letectvu k Flik 1 která pod vedením Josefa Smetany působila na ruské frontě jako pozorovatel. Zde létal na strojích Albatros B.I., Hansa Brandenburg B.I., C.I.. Hned 14. listopadu letěl v Albatrosu B.I. č.21.14 - neozbrojeném dvouplošníku a byl sestřelen  spolu s pilotem Maxem Hessem na ruské straně fronty. Letoun se 180 průstřely zapálili. Oba letci po několikadenním pochodu přešli frontovou linii na vlastní území. Po sestřelení a zajetí Josefa Smetany 21.ledna 1915 letícího do obklíčeného Przemyšlu se stává velitelem Fliku 1, přestože byl pouze pozorovatel. Za jeho velení se začalo používat rádiové řízení palby dělostřelectva propagované Lt.i.d.R. Benno Fialou. První radiostanici přivezl na letiště Flik 1 sám velitel rakousko-uherského letectva (k.u.k. Luftfahrtruppe) Emil Uzelac. Poprvé ji použili Oblt. Max Hess a Oblt. Ludwig Dumbacher při odstřelování železničního uzlu v Tarnówu. První letecká vítězství získal 13.6.1915 na stroji Albatros B.I. 22.29 (neozbrojeném) kdy s pilotem Max Libanem osobními zbraněmi sestřelili dva ruské letouny Morane Saulnier Parasol, oba stroje havarovaly. Po dalším vítězství 27.srpna kdy letěl nad Czortkówem na stroji Albatros B.I.(Ph) 22.06 s pilotem Johann Mattlem a sestřil další Morane Saulnier parasol  začal s pilotním výcvikem a 11. prosince 1915 byl jmenován polním pilotem a třináct dní poté dostává pilotní odznak. V té době se Flik nacházel na letišti Zastawna a létal zde na stroji Albatros B.I. 22.01. Cvičné lety prováděl na strojích Albatros B.I. 22.02 a Hansa Brandenburg B.I. 05.32. U Flik1 pod jeho velením začali svoji kariéru taková esa jako Godwin Brumowski, Benno Fiala, Kurt Gruber, Karl Kaszala a další. Jako pilot poprvé skóroval na stroji Albatros B.I. 22.23 dne 29.3.1916 kdy sestřelil dvoumístný Morane Saulnier. Dne 9.4.1916 letí s pozorovatelem Vlastimilem Fialou, pozdějším velitelem čs. leteckého oddílu v rusku a zaznamenává páté vítězství, ruský dvojplošný Lebeď.  Za zmínku stojí nálet na slavnostní přehlídku cara Nikolaje II. s pozorovatelem Godwinem Brumowskim na Albatrosu B.I. 22.23 shodili  sedm malých bomb přímo doprostřed dění. Poté odrazili útok čtyř parasolů, z toho dva sestřelili. Dne 26. září 1916 získává 8. potvrzené vítězství na stroji Hansa Brandenburg C.I. (U) 64.23, kdy sestřeluje u obce Solka ruský Nieuport. 18. prosince 1916 dosáhl se svým pozorovatelem na stroji Hansa Brandenburg C.I. 63.06 poslední devátý sestřel, pozorovací balón. V té době byl v čele nejúspěšnějších letců Rakouska-Uherska. Dne 13. září 1917 je již potřetí sestřelen a to na stroji Hansa Brandenburg C.I. 67.30 při 220. bojovém letu. Flik 1 se zúčastnil bojů v Haliči, Karpatech, Bukovině, na místech jako Sambor, Krakov, Bresko, Černovice a další. Po rozpadu ruské fronty byl na počátku roku 1918 převelen na italskou frontu kde byl jmenován velitelem Fliegergruppe G v Aviano u Pordenone sestávající z 5 Fliků. 101-105 G dislokovaných v Flik 101G S.Giustina, velitel Oblt. Johann Löv, Flik 102G Aviano, velitel Rittm. Max Hesse, Flik 103G Rovereto, velitel Rittm. Wedige von Frohreich, Flik 104G Rovereto, velitel Hptm. Karl Freiherr von Holz, Flik 105G Rovereto, velitel Oblt. Franz Guth. Tyto bombardovací letky létaly na strojích Gotha G.IV. (LVG), Hansa Brandenburg G.I.,ale i Hansa Brandenburg C.I. (UFAG). Při nočním bojovém letu 4.května 1918  byl však raněn tak těžce že do konce války se již aktivní služby nezúčastnil. Se svými devíti sestřely se stal nejúspěšnější pilot dvoumístných strojů v celém Rakousku-Uhersku a esem východní fronty. Více sestřelů zaznamená pouze jiných patnáct letců... Dne 2.11.1918 se již hlásí do čs armády na velitelství Leteckého sboru pod vedením Jindřicha Kostrby.

Na tomto stroji Jindra vybojoval prvá dvě vítězství. Na tomto stroji získal Jindra další vítězství.
Albatros B.I., na tomto stroji létal otto Jindra na podzim 1915. Na tomto stroji získal jindra první vítězství jako pilot.
Hansa Brandenburg C.I., další Jindrův stroj. Hansa Brandenburg C.I., další Jindrův stroj.
použito: HPM 1/98